Una educació de 360º

Durant la setmana passada, del 22 al 25 de febrer, es va dur a terme a Barcelona lamschools nova edició del Mobile World Congress, un congrés on es presenten i tracten els temes més innovadors relacionats amb les noves tecnologies.

El dia 25 es va dur a terme la segona edició de l’mScools: Changing Education Together , un seminari per a educadors i persones relacionades amb el món de l’educació que tractava sobre l’ús dels dispositius mòbils en l’educació.

Aquesta segona edició estava focalitzada en l’ús responsable dels dispositius mòbils i el canvi de rol de les escoles en la nova era digital.

Durant el seminari diferents experts del món educatiu relacionats amb les noves tecnologies van fer diverses ponències i també es va dur a terme la quarta edició del Mobile Learning Awards, un concurs  on es premiaven els professors i les escoles pels seus projectes per utilitzar les tecnologies mòbils a l’aula, l’experiència d’escola guanyadora va ser la de l’institut Josep Vallverdú, amb el títol de: 360º d’aprenentatge immersiu.

Aquest projecte consistia en què un grup d’alumnes de Batxillerat explicaven als alumnes de 2n d’ESO quin és el funcionament d’una central termonuclear, per fer-ho havien de crear un producte didàctic amb fotos de 360º.  Per dur-ho a terme van utilitzar la càmera Ricoh Theta, per fer fotos esfèriques i poder visualitzar-les amb el mòbil posteriorment amb l’ajuda de les ulleres Google Cardboard, obtenint així una realitat virtual.

El projecte va constar de 6 passos:

  1. Plantejar el projecte i cercar informació.
  2. Visitar la central Termosolar i fer les fotografies amb la Ricoh Theta.
  3. Triar les millors fotografies i fer una seqüencia per poder explicar el funcionament de la central.
  4. Buscar el visor d’imatges necessari per poder les fotografies esfèriques, crear un codi QR per poder accedir al visor d’imatges i muntar les Google Cardboard.
  5. Fer una visita virtual a la central amb els alumnes de 2n d’ESO, fent una exposició dels conceptes principals per part dels alumnes de Batxillerat.
  6. Fer una discussió i valoració de l’activitat per part de l’alumnat de 2n d’ESO.

Com podem veure és un projecte que permet treballar molts aspectes diferents de l’educació, que busca que els alumnes superin reptes per tal de fomentar i consolidar la col·laboració, buscar informació, comunicar, crear i ser creatius, utilitzar les noves tecnologies, etc.  A més a més de canviar els rols clàssics de professor i alumne, en aquesta experiència el mestre és un acompanyant, un guia, el protagonista central eren els alumnes.

Aquest és un gran exemple de com haurien de ser les classes a les nostres escoles, amb projectes i treballs motivadors pels nostres alumnes, que els desperti la curiositat i les ganes d’aprendre coses noves cada dia.

Deixa un comentari